Dünya

Euro’nun sonu: Avrupa’nın büyüme motoru ne zaman duracak?

Investing.com – İki dünya savaşını kaybetmesine rağmen dünyanın ihracat şampiyonu olmayı ve bu unvanı uzun yıllar boyunca korumayı başaran Almanya, uzun zamandır ekonomik bir mucize olarak görülüyor.

Almanya’da üretilen ürünler büyük talep görüyordu ancak Almanlar muhtemelen bu başarıyı asla tekrarlayamayacak. Finans blogu için çok ödüllü makroekonomist Mike Shedlock bunun neden böyle olduğuna ışık tutuyor.

Shedlock, enerji geçişinin Almanya’nın en büyük sorunu olduğuna inanıyor. Rekabet gücünün azalmasının nedeninin Rusya’nın Ukrayna’ya saldırısı olduğu tezini kesin olarak reddediyor. Bunun yerine, Alman elektrik fiyatlarının bu krizden önce bile Avrupa’daki en yüksek fiyatlar olduğuna dikkat çekiyor.

Dolayısıyla ülkenin iktidar siyaseti açısından çok daha erken bir adım atılması gerektiği görülüyor ancak siyasiler bu yapısal sorunla uğraşmak istemiyor.

Almanya bir zamanlar, sadece 10 yıl önce, 110.000 kişiyi istihdam eden dünya lideri bir güneş enerjisi endüstrisine sahipti. Ancak Rusya ile eski Şansölye Schroeder başkanlığındaki doğal gaz anlaşması o kadar cazip geldi ki, Merkel hükümeti döneminde güneş enerjisi kesintilerine yönelik teşvik programlarının durdurulmasına karar verildi. Yenilenebilir enerjinin genişlemesi durdu, 70.000 güneş enerjisi uzmanı işini kaybetti ve neredeyse tüm şube Çin’e göç etti.

Rüzgar ve güneş enerjisi için uygun alanlar sınırlandırılmakta ve bu tür projelerin hayata geçirilmesi halk direnişiyle karşılaşmaktadır. Bu nedenle, Shedlock’un yazdığı gibi, saf hidrojen için bir altyapı inşa etmeye siyasi olarak karar verildi. Ancak sorun şu ki, bu teknolojiyi gereken ölçekte kullanmanın ampirik maliyeti yok. Bu, gerekli hacmin aynı anda üretilip üretilemeyeceğini ve her şeyden önce hangi fiyattan üretilebileceğini söylemenin mümkün olmadığı anlamına gelir.

Sonuç olarak, Almanya ekonomiye ucuz enerji sağlama konusunda giderek daha fazla kaybediyor ve bu da kaçınılmaz olarak göçün hızlanmasına yol açıyor.

Ayrıca Almanya teknolojik olarak rakiplerinin gerisinde kalıyor. Alman arabaları bir zamanlar tüm dünyada talep görüyordu, ancak Shedlock’un açıkladığı gibi, otomobil endüstrisi e-mobilite konusunda uykuya daldı. BYD (F: 1211) geçen çeyrekte Çin’in en çok satan otomobil markası oldu ve VW’yi (ETR: VOWG ) sol arka. Nedeni basit: VW’nin Made in Germany (ID3) modeliyle, daha fazla menzile ve daha güzel bir yazılım platformuna sahip %60 daha ucuz bir BYD’nin ortasında seçim yapmak zorunda kalırsanız, karar vermek kolaydır.

Her okuyucunun kendi deneyimlerinden anlayabileceğinden emin olduğum bir diğer değerli eksiklik de dijitalleşme. Daha birkaç yıl önce dünya ihracat şampiyonu olan bir ülke için internet hızında dünya sıralamasında 51. sırada yer almak gerçek bir yenilgidir.

1980’lerin başında, Helmut Schmidt yönetimindeki hükümet, ülke çapında bir fiber optik ağ inşa etmeye başladı. O zamanlar fütürist bir proje olan bu proje hayata geçirilseydi bugün tüm ülke bundan faydalanıyor olacaktı. Halefi Şansölye Helmut Kohl bunun yerine zayıf bakır tel ağına para akıtmaya karar verdi.

Ek olarak, göçle bile çözülemeyen, iyi bilinen vasıflı işgücü sorunu vardır. Demografik değişim uzun zamandır bir gerçek ve her geçen ay emekli sayısı artıyor ve çalışan sayısı azalıyor.

Shedlock, şirketlerin %50’sinin eğitimli işçi eksikliği nedeniyle şimdiden daha az üretim yaptığına dikkat çekiyor. Bu da yılda 85 milyar dolara tekabül ediyor.

OECD, Almanların karşılaştığı zorlukların boyutunu şu sözlerle açıklıyor:

Şairlerin ve düşünürlerin ülkesi Almanya, eski erdemlerine geri dönüyor gibi görünüyor.

Almanya küresel ekonomide geri dönülmez bir şekilde kenara itilirse, bu Avro bölgesi için yeni bir sınav olacaktır. AMBtaze para ve dolayısıyla yüzde 2 ile ekonomiyi canlandırmaya çalışacak şişirmeamacını tamamen göz ardı edecektir.

Euro olmadan ülkeleri için daha iyi bir geleceği savunanların feryatları daha da yüksek olacak. Popülistlerin oy oranları şimdiden o kadar yükselmeye başladı ki, ortak para biriminin sonunun başlangıcı mutlak hale gelmiş gibi görünüyor.

bahcesarayajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Vip elit istanbul escort bayan numaraları
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort